Солодкий «Курячий обід»
  • 28 сентября, 2021

Історія шоколадних батончиків — кладовище дивних і дивовижних ідей. На кожен батончик «Мілкі Вей» і «Херші», які домоглися тривалого успіху, припадають сотні, якщо не тисячі, «Толстих Емм», «Дитячих лобстерів», «Дурників із Діпсі» і «Кораблів прерій». Недовговічний батончик «Сей ла Венді» був названий на честь танцівниці кабаре, а батончик «Овочевий сендвіч» представляв собою невдалу пародію на концентрований суп, покритий шоколадом. За оцінкою істориків, тільки між першою і другою світовими війнами в світі було випущено більше 30 000 найменувань шоколадних батончиків. Як і у випадку з кіноіндустрією і лотереєю, багато хто намагався, і далеко не всі досягли успіху. Але в кожної закономірності обов’язково є винятки, і це — історія найхимернішого батончика 20 століття під назвою «Чікен Діннер».

З почуттям гумору

Дивну назву шоколадного батончика «Чікен Діннер» було підкреслено етикеткою: на ній було зображено курку. На жаль, в «Чікен Діннер» не було і натяку на курку. Основною сировиною були горіхи і шоколад. Але чому кондитер назвав плитку шоколаду на честь страви з недільного обіду? Назва походить від концепції «курча в кожному горщику» — гасла, популярного в президентській кампанії Республіканської партії США 1928 року. Переконливу перемогу на тих виборах здобув кандидат від республіканців Герберт Гувер. Всього лише через рік його президентства почалася Велика Депресія, і слова про м’ясо на кожному столі придбали глузливо-саркастичного характеру.

Дивний факт: іноді під час економічної кризи, тоді  як більшість виробників відчувають труднощі, такі компанії, як Херши і Нестлє, повідомляють про збільшення обсягів продажів. Мабуть, немає нічого більш заспокійливого для фінансово незахищених людей, ніж солодка пілюля, як би ви її не називали. Однак, для того щоб зрозуміти чому, необхідно озирнутися на наше минуле.

Перший фаст-фуд

І в Старому, і в Новому Світі шоколад споживався виключно аристократією, і тільки в рідкому вигляді. Технологія, необхідна для перетворення шоколаду в тверду форму, з’явилася в Голландії в середині 19 століття. Але потрібна була світова війна, щоб плитка шоколаду стала популярним кулінарним продуктом. Американські компанії почали масове виробництво батончиків в якості одноразового пайка для солдатів. Коли «служиві» повернулися в Штати, вони стимулювали внутрішній попит на шоколадні батончики. Як не дивно, це було перед Депресією, яка фактично призвела до « золотого віку» шоколадних батончиків. Лише за одне століття ознака розкоші стає «манною для мас».

Шоколадні батончики можна вважати першим фаст-фудом в Америці: дешевим, автономним і ситним — хочаб в короткостроковій перспективі. Цю ідею вже майже сто років і досі використовує компанія «Марс інкорпорейтед» для своїх батончиків «Снікерс».

Різноманітність батончиків, доступних у той час, вражала уяву. Більшість великих міст мали свого виробника батончиків, а в таких мегаполісах, як Чикаго і Бостон, їх були десятки.

В асортимент компонентів входила в основному місцева сировина: яблука для повидла і такі продукти, як горіхи пекан, волоські горіхи, полуниця, вишня та інжир.

Без сумніву, найдивніша цукерка, яка була представлена ​​під час «шоколадного буму» і дуже недовго продавалася — це сумнозвісний «Овочевий сендвіч». Під час повального захоплення здоров’ям 1920-х років, він рекламувався як «смачна цукерка з овочів». Батончик складався з зневодненої селери, гороху та моркви, покритих шоколадом. Правда що «овочевий бутерброд», найімовірніше, відповідав своєму маркетинговому гаслу: «ні запору», за що так і не отримав широкого розповсюдження.

Фантастичний зліт

Все це робить успіх «ЧікенДіннер» вельми примітним. Назвавши свій батончик на честь їжі, компанія «Сперрі» обігнала інших виробників, які пов’язали свої батончики з корисними інгредієнтами. У компанії, схоже, також розуміли необхідність виділятися на багатолюдному ринку. У той час як інші компанії, які випускали шоколадні батончики, використовували солодкі і пришелепкуваті назви, «ЧікенДіннер» пішли нелогічним шляхом, так як назва була досить незвичайною навіть за стандартами 20-х років. Сперрі висловив незвичність продукту за допомогою рекламного тексту, який рекламував шоколадку як «абсолютно особливу».

В роки після Першої світової війни стан економіки змушував багато сімей відчувати себе щасливими, якщо у них був один хороший прийом їжі на день. «Добрий, як цукерки, та хороший, як куряча вечеря» — говорив один з рекламних слоганів. У рекламі цього продукту пояснювалася причина цієї назви: «Назва, яка пропонує найкраще з чогось смачного і відоме кожній дитині». Смажене курча на обгортці від цукерок символізувало щось істотне з точки зору харчової цінності, але багато покупців могли дозволити собі просто дивитися на соковите зображення смаженої курки, але не розщедритися на десять центів.

Сорок років успіху

Сперрі допомагав продажу, агресивно просуваючи «ЧікенДіннер» з рекламними щитами, рекламою в журналах і, в першу чергу, з парком вантажівок, прикрашених під курчат, які продавали цукерки, як сучасні вантажівки з морозивом. Кожна вантажівка була унікальною і являла собою  власну версію стилізованого курчати, інтегрованого в кузов. Після того, як Сперрі знизив вартість цукерки в два рази, до п’яти центів, вантажівок стало ще більше. Такі вантажівки можна було зустріти практично на кожному масовому заході навіть за межами штату Мілуокі. Цукерковий батончик «ЧікенДіннер» був обов’язковим призом на ярмарку або карнавалі. Саме це і послужило джерелом фрази «Winner winner chicken dinner», яку вимовляють, щоб відсвяткувати перемогу, навіть через 60 років.

Виробництво батончиків «ЧікенДіннер» припинилося в 1962 році після того, як компанія «Пірсонс» купила виробництво Сперрі, та почала використовувати ці потужності для виготовлення своїх брендів.

Загалом, «ЧікенДіннер» провів на полицях вражаючі сорок років. Хоча, його часто називають одним з найбільш дивовижних пережитків яскравої історії цукерок, «ЧікенДіннер» випередив свій час як незвичайний продукт з розумною рекламою. За версією журналу «Тайм», «ЧікенДіннер» увійшов до списку з 13 найвпливовіших шоколадних батончиків в світі. Трохи поступившись «Снікерсу» і «Кіт-Кату», але обігнавши «Кранч» і «Мілкі Вей», він зайняв гідне шосте місце.

Сучасні технології харчової промисловості та різноманіття нової сировинної бази і готових напівфабрикатів дозволяють виробникам солодощів втілювати в життя свої найбожевільніші ідеї. Ризикнути чи ні — питання риторичне. Хто знає, може, скоро ми побачимо на полицях магазинів новий культовий шоколадний снек?

Джерело: Журнал Хлібний та кондитерський бізнес №6 8/2021. Автор «Компанія-Інтегра»

Метки:

Похожие записи:
  • О крахмале…
  • Поговорим с Вами о крахмале. Казалось бы, такой привычный для всех нас продукт, который стал неотъемлемой частью ко
  • День эскимо: история и интересные факты
  • Международный день эскимо ежегодно празднуют 24 января миллионы любителей этого замороженного сладкого продукта. М
  • Свойства мясных эмульсий
  • Пищевые продукты – в большинстве своем, представляют сложные дисперсные системы. Понимание основных процессов, прои

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *